torsdag, 29 juni 2023 13:52

Støre tok ut utbytte på to millioner

Skrevet av
Ranger denne artikkelen
(0 Stemmer)
Regnskapet for 2022 viser at Støres formue i aksjeselskapet Femstø nå er på snaue 83 millioner kroner. Regnskapet for 2022 viser at Støres formue i aksjeselskapet Femstø nå er på snaue 83 millioner kroner. Foto: Geir Olsen / NTB

Gjennom selskapet Femstø AS hentet statsminister Jonas Gahr Støre (Ap) ut to millioner kroner i utbytte i 2022. Dermed dobler han statsministerlønna som er på 1.945.077.

Regnskapet for 2022 viser at Støres formue i aksjeselskapet nå er på 83 millioner kroner. Det er en nedgang på en drøy million fra året før på grunn av utbyttet som statsministeren har gitt seg selv, skriver E24.

I 2021 hentet han til sammenligning ut et utbytte på en halv million kroner.

Formuen Støre har i banken, består i hovedsak av midler etter arv fra bestefaren som eide Jøtul-fabrikken.

Støre står som eneeier av familieselskapet Femstø as, etter at det de siste årene er blitt splittet opp i ulike selskaper.

Avisen har vært i kontakt med Statsministerens kontor, som foreløpig ikke har hatt mulighet til å kommentere tallene.

NTB

Andre saker å lese

Norge-profiler var skeptiske til VM-roingen: – Sjukt

23-06-2026 Sport NTB - avatar NTB

Norge-profiler var skeptiske til VM-roingen: – Sjukt

Flere av de norske VM-stjernene var usikre på det virale norske rofenomenet, men i natt omfavnet de det etter den dramatiske seieren.

Les mer i RingeriksAvisa

Fotball 2. divisjon menn søndag avdeling 2, tabell

22-06-2026 Blålys brann politi ulykker NTB - avatar NTB

Hønefoss holder seg godt oppe i den øverste delen av tabellen.

Les mer i RingeriksAvisa

Norges VM-kamp mot Senegal blir historisk – best besøkte på 69 år

22-06-2026 Sport NTB - avatar NTB

Norges VM-kamp mot Senegal blir historisk – best besøkte på 69 år

Ståle Solbakken og Norge møter Senegal i VM på et tilnærmet fullsatt stadion i New Jersey natt til tirsdag, foran landslagets største publikum siden 1957.

Les mer i RingeriksAvisa

Nordmenn blir bedre mennesker på ferie

22-06-2026 Reiseliv Pressemelding - avatar Pressemelding

Nordmenn blir bedre mennesker på ferie

Vi spiser mer, sover lenger og blir mer spontane. Men to ting tviholder vi på: knekkebrød og klaging. Det viser en ny landsdekkende undersøkelse gjennomført av Apollo.

Les mer i RingeriksAvisa