Arrangøren håper på tilsvarende deltakelse i årets løp lørdag 1. august. Løpere fra Norderhov UIL dominerte fjorårets løp. Gro Strande og Thomas Engenes og tok første napp i vandrepokalene som går til løperne som har best sammenlagttid over tre år.
-Løpet burde være ei fin oppkjøring til Ringeriksmaraton, sier løpsleder Fred Harald Nilssen og løpsbetjent Sjur Tandberg. De opplyser at de som vil løpe hele distansen, kan ta deler av løypa eller organisere løpet som stafett.
Løpet har start på Selteveien i Hole og går i et naturskjønt landskap med innkomst på kirkevangen på Bønsnes. Deltakerne kan parkere i målområdet. Der blir det satt opp buss fra målområdet en halv time før start som er klokka 9. Det er premie til alle i år. Mer informasjon er å finne på løpets side på Facebook.
Olsokløpet som langrennsgruppa i IL Holeværingen i sin tid lanserte på 1980-tallets joggebølge, blir holdt i hevd av Ribbunglauget. I fjor fikk halvmaratonløpet et oppsving med 28 løpere.
Frank Tverran
Ansvarlig redaktør og skribent
Siste fra Frank Tverran
Andre saker å lese
Landslaget vil bryte ny barriere i gruppefinalen

Norge spiller fredag om sin første gruppeseier i et sluttspill. For å greie det, må en ny barriere brytes i kampen mot Frankrike.
Les mer i RingeriksAvisaTenåring døde etter badeulykke i Volda
26-06-2026 Blålys brann politi ulykker
NTB
En gutt i tenårene døde natt til fredag etter en badeulykke ved Grevsneset i Volda tidligere på natten.
Les mer i RingeriksAvisaStorspill av norske golfstjerner – Reitan nær toppen

Kristoffer Reitan og Viktor Hovland har begge kommet svært godt i gang i PGA-turneringen i Connecticut. 28-åringen Reitan er helt oppe i tetsjiktet etter sin åpningsrunde.
Les mer i RingeriksAvisaSolbakken forklarer endringene: – Må heller være smarte enn grådige

Helt siden trekningen i desember har mange nordmenn gledet seg til VM-kampen mot Frankrike. Ståle Solbakken forklarte torsdag hvorfor han ikke stiller toppet lag.
Les mer i RingeriksAvisa